Translate

środa, 18 listopada 2009

Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach - e-book


Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach - e-book

 

Arkadiusz Podlaski
01.06.2009
polski
207
Złote Myśli Sp. z o.o.
978-83-7582-817-7




-------------------------------------------------------------------


Wstęp

Każdy profesjonalny twórca witryn internetowych stworzył kiedyś
swój pierwszy projekt. Prawdopodobnie większość z tych osób z łezką
w oku wspomina tę chwilę, gdy upragniona strona pojawiła się
wreszcie w Internecie. Ja również doświadczyłem tego wspaniałego
momentu. Mimo iż stworzyłem dotychczas całe mnóstwo stron internetowych,
to bardzo chętnie wspominam swoje pierwsze dzieło.
W moim przypadku był to rodzaj bloga, na którym umieszczałem informacje
na temat moich zainteresowań. Pamiętam ten uśmiech na
mojej twarzy i zachwyt, gdy blog został w końcu uruchomiony. Natychmiast
poinformowałem o tym fakcie swoich znajomych. Zainstalowałem
też statystyki, aby śledzić ruch na witrynie. Wtedy myślałem,
że moja strona jest idealna…
Codziennie przeglądałem statystyki i szukałem informacji o osobach,
które przeglądają mój blog. Okazało się, że byli to tylko i wyłącznie
moi znajomi. Z czasem jednak odwiedziny kolegów i koleżanek już
mi nie wystarczały. Chciałem pokazać moją witrynę milionom użytkowników
Internetu. Myślałem, że z biegiem czasu moja strona będzie
coraz popularniejsza. Tak się jednak nie stało. Mijały kolejne tygodnie,
a ja ze smutkiem w oczach przeglądałem statystyki. Średnio
w jednym dniu, mój blog odwiedzało około dwóch użytkowników.
Nie wiedziałem, co zrobić, aby przyciągnąć internautów na moją witrynę.
Dziś nie mam już tego problemu, ponieważ jestem bogatszy
o wiedzę, która pozwala mi ściągać na swoje strony tysiące użytkowników.
Przez cały ten czas, gdy zajmuję się tworzeniem stron internetowych,
wielu moich znajomych prosiło mnie o pomoc. Gdy zaraziłem ich pa-
sją tworzenia, dochodzili do punktu, w którym ja również kiedyś się
znalazłem. Był to właśnie ten moment, w którym nie wiedziałem, co
zrobić dalej, aby moja witryna stała się bardziej popularna. Właśnie
dlatego napisałem ten poradnik, ponieważ ja już nie muszę szukać
odpowiedzi na pytanie:

Jak skierować kolejnych użytkowników na swoją stronę
www?


Ja to po prostu wiem i przekażę Ci tę wiedzę właśnie w tym poradniku.
Nieważne, czy tworzysz strony hobbistycznie, czy zajmujesz się tą
dziedziną profesjonalnie i zarabiasz na tym pieniądze. Jednym
z głównych celów każdego właściciela strony jest pozyskiwanie nowych
użytkowników, a w przypadku e-biznesu – użytkowników, którzy
staną się Twoimi klientami. Im więcej użytkowników odwiedzi
Twoją stronę, tym więcej na niej zarobisz.

Dlaczego akurat wyszukiwarki,
a nie inne metody promocji?


„Wyszukiwarki są podstawowym narzędziem, za pomocą którego
użytkownicy odnajdują strony internetowe. Zgodnie z badaniami firmy
Nielsen/NetRatings 256 milionów osób (81% całej populacji
użytkowników Internetu) odwiedziło w grudniu 2006 roku stronę
wyszukiwarki internetowej. […] przeciętny użytkownik ogląda
93 strony z wynikami wyszukiwania (tak zwanymi SERP, od ang. Search
engine results page) w miesiącu i w tym samym przedziale czasowym
spędza średnio 23 minuty, wyszukując informacje. Innymi
słowy, wyszukiwanie jest bardzo popularne. Liczba osób korzystających
z wyszukiwarek, a także ilość czasu, jaki im to zajmuje, stale rosną.

Na stronach komercyjnych wyszukiwarek odnotowuje się średnio
ponad 6,4 miliarda zapytań dziennie. Wynika z tego, że ludzie szukają
informacji właśnie w Internecie. Odpowiednie przygotowanie witryny
i zapewnienie jej widoczności w wyszukiwarkach zwiększa
prawdopodobieństwo, że osoby przeszukujące Internet odwiedzą
właśnie naszą stronę.”
Dodatkowo osoba wchodząca na naszą stronę z wyszukiwarki szuka
konkretnego rozwiązania swojego problemu. Jeśli Ty dasz mu gotowe
rozwiązanie na swojej stronie w postaci produktu – jest znacznie
większa szansa, że go kupi, niż gdybyś nachalnie się reklamował, stosując
bannery czy jakiekolwiek inne metody promocji. Różnica jest
ogromna, ponieważ w przypadku wyszukiwarek to sam klient Cię
znajduje. Ma on świadomość, że to jest jego decyzja i nie trafił on na
Twoją stronę dlatego, że zobaczył jakąś reklamę lub przypadkowo
gdzieś kliknął.
Nie wspomnę już o tym, że wyszukiwarki cieszą się wśród użytkowników
Internetu dużą wiarygodnością. Użytkownicy wierzą, że wyniki,
które podaje im wyszukiwarka, są naturalne i nie są w żaden sposób
manipulowane. Oczywiście prawda jest nieco inna, bo właściciele
witryn robią, co mogą, aby być wyżej w rankingu wyszukiwań.
Zresztą o tym jest ta książka, więc co do tego, że można „manipulować”
wynikami wyszukiwania, nie ma wątpliwości. Nie zrozum mnie
źle, mówiąc „manipulować”, nie mam na myśli nic złego. Po prostu
można stosować się do zaleceń wyszukiwarek w sposób etyczny i być
wysoko w rankingu wyszukiwań. Wiadomo jednak, że istnieje też
wiele innych metod na pograniczu ryzyka, które umożliwiają zdobycie
wysokiego wyniku w sposób nieetyczny. O tym wszystkim przeczytasz
w późniejszych rozdziałach książki.

Jak zdobyć nowych odwiedzających?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Trzeba podnieść pozycję strony internetowej
w wyszukiwarkach, stosując frazy kluczowe. Jak to zrobić?
Tego dowiesz się w trakcie czytania tej książki. Ten poradnik to kompletna
analiza technik i możliwości SEO, czyli pozycjonowania
i optymalizacji stron internetowych. Oczywiście jest wiele innych
technik promowania stron www. W tej książce skupimy się jednak
na SEO, ponieważ uważam tę dziedzinę za najefektywniejszą. Jeśli
zdobędziesz odpowiednią wiedzę, to bardzo niskimi kosztami, a nawet
zupełnie za darmo, będziesz mógł wypromować swoją witrynę.
Dzięki wiedzy, którą już wkrótce sobie przyswoisz, będziesz mógł
również świadczyć usługi innym firmom i zarabiać na tym pieniądze.
Tę książkę kieruję zarówno do początkujących osób, jak i tych bardziej
zaawansowanych. Początkujący znajdą tu wiedzę od A do
Z, którą później skutecznie przełożą na praktykę. Ci bardziej zaawansowani
mogą ominąć początkowe rozdziały tej książki i przyswoić
tylko te informacje, o których wcześniej nie wiedzieli. Mimo wszystko,
nawet jeśli już posiadasz zaawansowaną wiedzę na temat pozycjonowania,
to przeczytanie całej książki będzie dla Ciebie świetnym
przypomnieniem i usystematyzowaniem już zdobytej wiedzy.

1. Tajemnice wyszukiwarek

Powiemy sobie między innymi o tym:
1. jak działają wyszukiwarki,
2. jakie wyszukiwarki funkcjonują obecnie na rynku polskim
i zagranicznym,
3. które wyszukiwarki są najważniejsze i na których najlepiej się
skupić, aby osiągnąć najlepsze efekty,
4. jak wygląda ranking wyszukiwarek i które z nich są w stanie
wygenerować największy ruch na naszych stronach.

więcej>> 

------------------------------------
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

adtxt